Tartalomjegyzék











 
 
 
 

 

 
 
 

15 megjegyzés:

  1. SzKérdésem briggs motoiros fúnyírot felujitozzam szelepek tömités csavarok olaj stb csere . Szépen jár egy rántás indul csak nagyon hangod.

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Háát, jó lenne hallani, mert ezt sok minden okozhatja sajnos. Sok vagy kevés olaj, nem megfelelő szelephézag, túl magas fordulat, vagy akár egy nem eléggé meghúzott csvar is. Milyen jellegű a hangja? Esetleg ha tudsz róla egy felvételt küldeni: modder151@gmail.com

    VálaszTörlés
  3. Kedves Kovács Ádám Károly!
    Névtelen belekérdezett egy engem érdeklő dologba,majdnem.
    Szóval lehet-e valahogy halkítani a benzines fűnyírót? Elsőre az a meredek ötletem hogy két kipufogót felszerelni...Vélemény?
    Attila

    VálaszTörlés
  4. Kedves Attila!
    Ilyenek ezek a Névtelenek :)
    Ha vicceskedni akarnék, azt mondanám, hogy ne indítsa be. De nem mondom.
    Jó helyen tapogatózik, a kipufogó az egyik kulcs, csak ugye, ezek kicsi motortok -mind teljesítményben mind méretben-, tehát bármilyen kipufogót nem lehet rájuk eszkábálni. Nem olyan vad ötlet a duplázás, fél colos T idom, kis hegesztés, valami plusz tartó, hogy ne szakadjon ki a blokknál a rögzítés... Én magam is kívánatosabbnak tartanám a csendességet, de még sosem próbáltam ki, hogy lecseréljem a kipufogót (ellenben tervezek hengerkéses nyírót venni :) ). A motorbiciklikből kiindulva valamilyen csöves fajta kéne rá, esetleg töméssel, bár nem tudom, hogy mennyi teljesítményt emésztene fel... Kísérletezni kéne vele:
    https://www.google.com/search?q=diy+lawnmoweer+silencer&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b
    Ha valamit kipróbál, ne tartsa meg magának! :)

    VálaszTörlés
  5. Szia,! Briggs quantum kapálógépet vettem használtan. Jól indul,gázadásra turáztatja magát. A kuplung ráengedésére órákat fulladni. Nincs benne erő. A porlasztót kitisztítottam, gyertya cserélve, levegőszűrő cserélve! Mi lehet a baj?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Ennyiből nem tudok biztosat mondani. Ha biztos, hogy a porlasztó rendben van, akkor a regulátorrugót lehetne megvizsgálni. Működés közben kézzel kéne megtartani a pillangószelepnél.
      Ha az jónak látszik, akkor lehet szelep vagy gyűrű gond, erre viszont a kormos/ kokszos gyertya is utal.
      Talán érdemes lenne megnézni az alsó részeket, hogy van- e elég olaj a hajtóműben, és könnyen mozog- e a tengely és a kapák. Leveszed a motort, és kézzel "hajthatónak", könnyen forgathatónak kell lennie a kuplungnak. Jobb ötletem nincs :)

      Törlés
  6. Szia! Érdeklődni szeretnék, hogy Briggs fűnyírómotor rászerelhető-e kapálógépre? Van egy használtan vett Robi 56 kapálógépem ami elég kopott lehet és van egy újszerű, keveset használt fűnyíróm aminek a tengelye 70 mm-t áll ki a blokkból.Mennyi lehet a kapálógépek főtengely hossza? Azt olvastam valahol, hogy a lendkereket kellene átcserélni (mert a kapálógépen un. nehéz lendkerék van, a fűnyírón pedig könnyű) Az lenne a ráció ebben a dologban, hogy ha ez így megoldható lenne, nem kellene a kapálógép motor felújításra költenem, mert a fűnyíró nélkülözhető.(van damilos fűkasza) A fűnyíró kódszáma 92502, a kapálógépé pedig 96902, akkor mindegyik 148 cm3-s?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ez a két motor kb ugyan az szerintem. Az a véleményem, hogy erről nem filozofálni kell, hanem le kell kapni a kapálógépről a motort aztán meg rá kell próbálni a másikat. Méregethetsz, gondolkodhatsz, de előrébb azzal nem jutsz ebben a helyzetben.
      Lenne egy fogadásom, hogy a két motoron ugyan az a lendkerék van, de ha tévedek: Hát átteszed a lendkereket a kapagép motorjáról, kompatibilis lesz. Nem akkora dolog, és ezen a szinten nem olyan fontos, hogy nehéz vagy standard lendkerék van fenn. Csináld, ne gondolkodj. Legalábbis ha rám hallgatsz.

      Törlés
  7. Üdv! Segítségre szorulok... bízom benne, hogy tudsz olyan tanácsot adni, ami közelebb visz a megoldáshoz... MTD Bo 51 típusú fűnyíróval gyűlt meg a bajom... A legutóbbi használatkor elég beteges lett a hangja és füstölt a kipufogója, beindítani már csak férfi erővel lehetett, ezért úgy döntöttem, hogy nem használom, amíg meg nem "gyógyul". Az eddigi "ápolója" már nem érhető el, mást meg nem találtam, így skmódban voltam kénytelen neki állni orvosolni a problémáját... Gyertyát és légszűrőt cseréltem, kiszereltem, kitakarítottam a karburátort (karburátor spray-vel), ahogy azt több youtube-os videóban is láttam. Könnyedén indult, de a füstölés ugyan csökkent, de nem múlt el és a hangja sem a régi volt. Olajcsere lehetősége jött képbe, amit még laikusként be mertem vállalni... de sajnos ez után romlott a gép állapota... A karburátorból ezután olajos "cucc" jött, azóta mégegyszer kitakarítottam, de az indítás megint olajos-benzines? folyást eredményez. Alapjáraton megy csak, ott is szakaszosan megy a motor, mintha leakarna állni, azután, hogy az "üzemi" sebességbe rakom, azonnal leáll.
    A diagnózisnál fontos infó lehet, hogy az olaj leeresztő csavart a gép alján kerestem, de ott nem találtam (mert az oldalán van), így oldalra fordítottam, úgy szedtem ki a fáradt olajat... másrészt már nem tudtam elindítani, ezért nem volt üzemmeleg az olaj amikor leengedtem... Sajnos azóta sem találok, hozzá értő embert, aki javítaná... a fű meg csak egyre magasabb... Szóval a kérdésem, hogy lehet-e és érdemes-e fenti infók alapján a javítást erőltetni?... hogyan tovább? Köszönettel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv!
      Kezdjük hátulról: Lehet és érdemes, HA nem komoly a gond. Azt gondolom, hogy komolynak tűnik, persze :) De ha jó a csillagállás, van megfelelő konstelláció, akkor pikk-pakk megleszünk. Ha meg nem, arra még ne gondoljunk!

      Két dolgog érdekelne- azon felül, hogy miért a tartalomjegyzékhez írtál :P

      1. A gép régebbi darab- oldaltszelepelt- vagy újabb- elölszelepelt? Az újabb az, amelyik elején van egy négyszögletes fémlemez, (esetleg OHV felirattal) olyan mint egy fém szappantartó, a régebbi meg az, aminek az elején egy 'lamellás' fedél van és kb középen van a gyertya. Melyik a Tiéd?
      2. Volt- e bármi előjele a hibának (dadogott, nehezen indult, gyenge volt, puffogott egy ideje már) vagy történt-e bármi, ami öszefüggésbe hozható a hiba megjelenésével (akár oldalra/ előre döntés, vagy más használta, vagy bármi hozzányúlás etc.)?

      Amúgy amikor feltöltötted olajjal figyelted a szintet, tehát most nincs benne több, mint kellene?

      A helyzet a következő: A gépben normál esetben alul, a dekniben van az olaj. Nálad, helyesebben a Te gépednél most a hengerbe/ égéstérbe IS került az olaj, ez távozik a karbinál és ez ég el a kipufogóban füstöt okozva. Ez okozza továbbá az indítási nehézséget is. A nagy kérdés, hogyan jut vagy jutott az olaj az égéstérbe, egyelőre erre keressük a választ. Oké?

      Amúgy el vagy ismerve, hogy hölgy létedre ilyen precízen leírtad a dolgokat és nekiálltál megoldani a problémát. Komolyan, le a kalappal. Igyekszem segíteni! Várom a reflexiót.
      Ádám

      Törlés
  8. Üdv! Először is köszönöm a gyors választ! Azután elnézést, hogy a tartalomjegyzékhez írtam, de sajnos észre sem vettem... a "Nyár, fűnyírás..." témához akartam hozzászólni, de a tartalomjegyzék is meg volt nyitva... és az előző hozzászólások is megzavartak. Sajnálom, hogy - már megint - ilyen figyelmetlen voltam...
    A másik 2 kérdésre a válaszom:
    1. A gépem régebbi darab, a leeresztő csavar oldalt van, a gyertya meg a gép hátulján, majdnem középen... ha minden igaz 2002-ben gyártották... (az odalán szerepel ez az évszám...)
    2. A használhatatlan állapot kifejezetten az olajcseréhez köthető. Az előtt a javítások, alkatrészcserék, egyértelműen jobb állapotba hozták, tudtam volna füvetnyírni is... de amikor felvetődött az olajcsere szükségessége, akkor úgy gondoltam, hogy a füstölés miatt még mindenképpen próbálok javítani az állapotán...
    Azt az oldalra fordítás dolgot még a leeresztő csavar keresésekor elkövettem... mert ahogy írtam, az olajleengedés előtt közvetlenül már nem tudtam elindítani, hogy üzem meleg legyen. Az olajszintet figyeltem, betöltés után vártam kb 1 órát és utána is megnéztem a szintet, a minimum és maximum szint között "félúton" volt, van most is. Az olaj is jó, 10W-30 jelzés van a gépen és az olaj flakonján.
    Jól esik az elismerés, köszönöm... még mindig velem van a dilemma, hogy miért nem a szakit keresem... de a fű az udvaron nagyon makacs, csak nő, csak nő és nagyon rossz hatással van a lelkemre... Így most megvan az az illúzió, hogy előrébb vagyok, mint mielőtt belevágtam a fűnyíró szerelésbe...
    Hálás vagyok a segítségedért! Üdv!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv! Nem probléma, hogy ide írtál, nincs jelentősége, nyugi.

      Az új információk birtokában egy kicsit előrébb vagyunk, de egyelőre nem kecsegtetlek, mert nem látom, hogy a kiinduló gondot mi okozta. Amennyiben ez természetes gyűrűkopás/ elhasználódás miatt jött elő, akkor csak a gyűrűzés- vagy az sem- tud segíteni.
      A szaki kérdésre reflektálva: ha van megbízható és belefér a büdzsébe, akkor jó, ha valamelyik összetevő hiányzik, akkor meg nem. És ha más csinálja, oda a dicsőség :D

      Amúgy van ám a kétméteres gaznak egy romatikus bája....:D

      Egy kicsit megzavartál azzal, hogy a gyertya a gép hátulján van. 'fordítva' van felszerelve talán a motor a kasztnira? Nem lenne nagy kérés, hogy küldj róla egy képet mailen? modder151@gmail.com

      Mivel nyár van és meleg, nézzük a napos oldalról a dolgokat, és tételezzük fel, hogy egy kellemtlen véletlen okozta a füstölést. Az már ugye világos, hogy olaj került oda, ahová nem való. Takarítsuk ezt ki!
      Felhívom a figyelmed, hogy nem a legtisztább procedúra lesz. Jó ha van kötő/ surc előtted, és előnyös lehet gumikesztyű viselése is.

      Írtad, hogy a karburátort takarítottad, ergo ezt le tudod venni. Vedd hát le újra és takrítsd ki- csak lazán, nem túlzottan alaposan. Spriccelj a torokba, ahonnan a karbi lejött egy kis benzint vagy karbitisztítót!

      Vedd ki a gyertyát. (Figyeld meg, mennyire kormos, latyakos, esetleg drótkefézd meg! ) A gyertya helyére spriccelj be egy kis benzint fecskendővel vagy karbitisztító permetet.

      Ha kényelmesen megoldható jó lenne levenni a kipufogót is, ha nem, akkor inkább hagyd- ha húsz éve rajta van, inkább ne nyúlj most hozzá, mert a tömítése nem biztos, hogy egyben fog maradni...

      Most így részlegesen szétszedve, benzinbe beabálva, jópárszor húzd meg az indítózsinórt (5-10 x), kényelmesen, csajosan. Könnyű lesz :) A teória az, hogy a beadagolt benzin oldja az olajat, a rángatással meg kihajtjuk a hengerből- részben sajnos a kipufogóba is, tehát ha onnan olajos lé csöpög, nem esel kétségbe...
      Ezek után rakd össze a gépet. Indíts.
      Ha/ mivel a kipufogót nem vettük le, vélhetően lesz némi füst. Ez a maradék olaj, ami a kipufogóban van. Majd kiég, pár perc fehér füst maximum és abba kell maradnia. Tehát a jó eset, amiből kiindultunk az, hogy a takarítással sikeresen eltávoltítottad a felesleges olajat, és NEM kerül több a helyére. Ezt az idő fogja megmutatni, méghozzá tíz húsz perc fűnyírás. Ha a gép rendben teszi a dolgát, majd leállítás és lehűlés után ismét, akkor vélhetőleg megúsztad a komolyabb procedúrát. Ha nem, akkor egy szeleptisztítással lehet még próbálkozni, vagy gyűrűzni kell a gépet. Én innen a PC elől azt mondanám, hogy simán meg tudnád gyűrűzni, a kérdés, hogy szükséges lesz-é és mi lesz az óhajod az idő azon pontján. (Még egy megtekinthető dolog: használod, megy rendben. Mikor leállítod és lehűlt, kapd ki a gyertyát és tekintsd meg! A gyertyát tisztán raktad be a gépbe, ha most olajos és latyakos lesz, az nem jó ómen)

      Sok sikert, drukkolok!

      Törlés
    2. köszönöm... küldtem képeket

      Törlés
  9. Szia! Mostanra sikerült az ajánlott "beavatkozásokat" megcsinálnom! ... és siker!!! elsőre indul, nem füstöl, nem erőlködik... nagyon, nagyon köszönöm a segítségedet! megyek füvet nyírni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nincs mit, magadnak köszönd! :)
      Gratulálok és örülök a sikerednek, ügyes vagy! Külön elismerés, hogy nőként magad oldottad meg a 'férfi' munkát. Példaértékű!
      Kívánok további hasznos és sikeres ténykedést, a gépednek sok hibamentes üzemórát !

      Törlés