2013. július 3., szerda

Cooling mouse ( egér modding )

Cooling mouse

avagy pc egér nyárra

avagy ventilátor az egérben :)

Így készült a hűsítő egér: 

Emlékszem, meleg nap volt. A műhelyemben dolgoztam a számítógépen, helyesebben vele.
Ez a kicsike van jelenleg rendszerbe állítva nálam:
A szemfülesek észrevehetik, hogy poros, és igazuk van :D
A szép arany koponyás hamutartót feleségemtől kaptam, és igen szeretem! 

Szóval működésem közben azt vettem észre, hogy a beéltebb kezem, mellyel az egeret használom, izzad. Pontosabban a tenyerem :)
- Egy kis kitérő...
Eszembe jutott egy film, pontosabban egy részlete. Úgy alakul, hogy egy "selyemfiúnak" gyalogolnia kell, és azért fohászkodik, hogy meg ne izzadjon... A film címére sajnos nem emlékszem, de ha eszembe jut, majd ideszerkesztem. Egyébként egy régi vígjáték, és a végén hajós lesz a főhősből...
Ott tartottam, hogy izzadt a tenyerem. Milyen jó volna, ha hűthetném valahogy munka közben! 

Az ötlet

Hát miért is ne lehetne egy egérbe beépíteni egy coolert- ventilátort? Majd én jól megmutatom, hogy lehet! (Mellékesen jegyzem meg, akkor még nem tudtam, hogy ez már másoknak, sőt, gyártóknak is eszébe jutott.)

A megvalósítás
Én egy régi cpu hűtőventilátort választottam ki beépítésre. Ezek elég kicsik ahhoz, hogy elrejthetők legyenek egy máuszban, és nem utolsó sorban 5 (öt) voltról is elmennek. Ugyanis a moddinghoz usb csatlakozós egeret választottam, abban pedig öt volt van...

A ventit leszereltem a bordáról.
 
 A legtöbb számítógépes cooleren jelölve van a forgás és a fújás iránya nyilakkal. Szerintem úgy jó a beépítés, ha lentről felfelé- a tenyér felé- nyomja a levegőt.
 Itt látható egy Genius egér, amit legelőször próbáltam. Ebbe sajnos nem volt elég hely, szóval kerestem másikat :)

 Ő lett a kiválasztott.

 Szétszedve jól látható, hogy ebbe már belefér a forgó kis átalakítás után.

 Azzal kezdtem, hogy megkerestem a +- 5 Voltot. A - ill. gnd általában a legnagyobb felületű fólia. A + t én a led lábától rajzoltam vissza a panelon. Ez egy optikai egér, ezért van benne led. Itt szeretném megjegyezni, attól, hogy piros, nagy fényerejű fényemittáló dióda van benne, még nem lesz lézeres. A piros ledet akár kicserélhetjük kékre is- próbáltam, működik úgyis :D
Szóval, megvolt a táp, bekötöttem a coolert és rádugtam a gépre. A venti működött, az egeret felismerte a win és tudtam rendesen használni. Zöld utat kapott a projekt!
 Néhány feleslegessé vált műanyag alkatrészt el kellett távolítanom, és
 megcsonkítottam a ventilátort is...

 Ilyen lett.
 És így már kényelmesen bement a tervezett helyére.



 Kifúrkáltam a mouse- t a cord drillemmel. Alulról szívja a levegőt a cooler, felfelé és kicsit oldalra pedig fújja. Mindenki annyi lukat fúr és oda, amennyit és ahová akar- ha rám hallgat :D
 A ventit bekötöttem,
 Majd ideiglenesen pillanatragasztóval rögzítettem. Ekkor érdemes összepróbálni az egeret, mert itt még lehet korrigálni! Egyébként azt tudtátok, hogy a pillanatragasztó a levegő nedvességtartalmától szilárdul meg? Ezért köt olyan gyorsan a bőrhöz, és ezért nem érdemes fújni, max lehelni, ha sietünk :)
 Most jön, ami még nem volt. Elővettem a meleg takony lövő pisztolyt. Őszintén, nem szeretem ezt az eszközt. Nem precíz, csöpög, megbízhatatlan a ragasztott kötés, meleg is...áh...nem nekem való. De most, gondoltam, majd most jó lesz :D
 És valóban!
A sárga a takony már megszilárdulva. Úgy gondoltam, lényeges, hogy rendesen körbe legyen ragasztva a cooler, mert
ad1- nem lesz turbulencia :D
ad2- nem fog majd kirázkódni :D
ad3- nehéz abbahagyni a takonylövést :D
És elérkeztünk a finishez. Egér összecsavarozva, működőképesen.
 

Itt a videóban megnézhetitek, ha tetszik, nyugodtan mondjátok meg :D
Agyő!

Tartalomjegyzék

Zenék

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése