2016. március 4., péntek

Lombseprű nyelezés

...semmi komoly...

 

Nakérem az úgy volt, hogy jó volt az idő kb két hete. Kimentem a kertbe, gondoltam teszek valamit a napsütésben, mert kell a D vitamin. Előkaptam a lombseprűt, hogy majd jól összesöpröm vele a megmaradt leveleket, mielőtt újra elkezd esni. Egyébiránt én ezt a szerszámot igen ritkán használom. Egyfelől nem zavar a lehullott lomb, másfelől általában a könnyebb utat választom, és géppel szedem össze, lombszívóval vagy fűgyűjtős fűnyíróval. Sokkal kényelmesebb, és egyszerűbb, plusz ezek összeszabdalják a leveleket, így jobban komposztálódnak. Nem, nem égetünk. Égessenek a barbárok. Kevesen tudják, de még a diólevél is komposztálható, csak több idő kell neki.
Persze a legkényelmesebb, ha más dolgozik heléyettem, de ez csak ritkán történik, mert ha valamit "normálisra" akarok, akkor azt magamnak kell megcsinálni. Nagy teher ám az ügyesség :)

Szóval kert meg napsütés, meg lombseprés. Eszközöm nyilván még téli álmát aludta, ugyanis néhány mozdulat után nyeklett egyet, jelezvén, hogy a továbbiakban nem kíván kooperálni velem.
Mit volt mit tenni, másik lombseprűm nem lévén fájrontot fújtam, s visszatértem a műhelybe dohányozni. Majd veszek a patikában D vitamint, gondoltam.

Ellenben valamit tenni kellene a szerszámmal, ha már elment tönkre, vagy megcsinálni, vagy újrahasznosítani, vagy legalább leszedni a nyélről.

A probléma a fejjel az volt, hogy elrepedt a fém. Érthetetlen, mivel néheny éves, és igen megkímélt szrszámról van szó.




Itt a fej

 
Itt a repedés.

Itt meg az oka. 

Nem tudom, tartotta- e valami a festésen meg a hajlításon kívül az alsó lemezt, aminek az elmozdulása okozta a felső rész elrepedését. Szerintem nem. 
A fej természetesen kínai, és most itt jó szokás szerint lehetne szidni a kicsi rizsevőket, csak sajnos nekünk, magyaroknak nincs rá alapunk. Azért nincs rá alapunk, mert mi nem gyártunk lombseprűfejet, sőt, szinte semmit. Viszont, ha gyártanánk, az ugyan ilyen vacak lenne, mint a kínai, csak kb 2-3 szor többe kerülne. Szóval a magam részéről semmi bajom a kínai árukkal, csak nem szabad értük sok pénzt adni.

Elkezdtem összeforrasztani a fejet, mert jó lesz ez még, aztán úgy döntöttem, hogy az ón, meg a meleg, amit felhasználok, szorozva az idővel, amit elfecsérlek többet ér, mint egy új szerszám. 
Ezen kívül meg terveim vannak a rugós lemezekkel, de ez hadititok :)

Szóval Legközelebbi alkalommal, mikor beszabadultam a tescóba- mert igen, én nemcsak a kínaiakat, hanem a Tescót is szeretem- vettem egy közel színazonos új lombseprű fejet. 700 Ft volt, olcsóbb, mint egy doboz cigaretta, szóval simán megérte.

avarseprű 
 Az új fej.


Teljese és totálisan ugyan az a konstrukció, na de mi tartja össze ezt az alkotmányt? 
Kb semmi, ezért tervet eszeltem ki annak a megakadályozására, hogy ez a seprű is kiforduljon magából.
Amúgy van rajta luk a felfogatáshoz, csak el van rejtve.

 
Mindegy, azért én fúrtam másik lukat, mert nekem így tetszik. A felső lukba csavar kerül, az fogja majd összetartani az egészet, s megóv engem a szerszám tönkremenetelétől kialakuló idegességtől.

 
Felső csavar a helyén, ez reményeim szerint megakadályozza majd, hogy az alsó lemez a felsőhöz képest el tudjon mozdulni.
Kicsit terpeszteni kellett, hogy beférjen a nyél. Itt látható amúgy a gyári lyuk a felfogatáshoz. Ez amúgy azért sem lett volna jó, mert  a nyélen, ami a birtokomban van, középen van a luk, az új fejen meg oldalt. Olyan isten meg nincs, hogy én a fejet elforgassam a nyélen XD Bármit képes vagyok megideologizálni :D

avarseprű
Kész. Lehetne seperni, ha nem esne az eső. 
Vége! 
Pápá!
.
.
.
(narrátor: némi idő elteltével...)
Visszatérteeeeem!
Nem lett jó, nem elég egy sima csavar! A macska rúgja meg :)



v2.0
Betettem egy darabka lemezt a nyél és a fej közé, és rögzítettem. Ez már jó lesz, érzem :)
Ha mégse, akkor betonacélból és fél collos csőből fogok lombseprűt gyártani!

PS: 
Egyébként azoknak az autósoknak, akik a körforgalomban nem bírják a sávokat tartani, kívánok az édesanyjuktól sok sok kistestvért! 

Tartalomjegyzék

Zenék

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése