2013. június 30., vasárnap

Egy CD olvasó új életre kel

Egy CD olvasó új életre kel :D

Szóval- és tettvel!
Magam dohányos vagyok- senkinek sem ajánlom, nem reklámozom, szégyenlem magam miatta és egyébként is az én k**** a******-mat, mert dohányzom! (Egyébként én személy szerint szeretek cigizni)
Régi ötletünk volt dr. Caldera barátommal, kollégámmal, hogy lesz egyszer valami cd moddingos dolog, amit jó lenne összekötni a dohányzással. Az ötlet- mint írtam- régi, viszont a megvalósítás egészen friss, idei, sőt még ehavi !
Fogadjátok szeretettel!

A terv

Szóval évek alatt kikristályosodott a terv, hogy legyen cigarettatartó a régi, de mechanikailag még működőképes CD olvasókból. Több év alatt több sikertelen próbálkozás is született, de mai fejemmel már tudom, hogy azok mind olyan tévutak voltak, melyeken az alkohol és az elmebaj némi ökörséggel karöltve kísért minket.
Manapság már nem iszom, csak az elmebaj maradt - nálam, a Szaktársé lett az ökörség :D Megosztoztunk.
Felötlött bennem a minap, hogy megcsinálom. Biztosan meg lehet, attól, hogy eddig nem sikerült. Egyébként is az utóbbi időben sokkal pozitívabb vagyok, meg rájöttem arra is, hogy a lehetetlen csak vélemény...
Amit közreadok, a második a sikeres cd modding, ugyanis az első tapasztalatszerzés volt.

Íme:

 Egy egyszerű, régi CD olvasó. Tetején szomorú felirat: BETEG
Ez lesz a kiindulási alapunk, feleim!
 Amennyiben a matricát sikerül megmenteni, később visszahelyezhető az egységre. Amennyiben nem, hát így jártunk.
Nekem sikerült, de bevallom férfiasan, mire elkészült a projekt, szegény matrica már nem volt használható állapotban.

 A tálcát kiköpettem a technikával, majd leemeltem a borítólapját. Erre azért van szükség, hogy az olvasó előlapját könnyen le tudjuk venni. Na és, hogy miként köpettem ki?
Nekem kérem olyan a labortápom(ez mondjuk erős túlzás), hogy van rajta molex csati! Bizony ám! Magam csináltam! Akinek nincs ilyene, annak ajánlom az at- s tápokat. Vagy egy ilyen, szintén skmod ATX et:
 Ha esetleg ilyened sincs akkor ATX táp indítása: Zöld drótot földre kötöd, és megy!
 Ezt a zöldet! Az alaplapi csatin bármelyik feketével (föld)!
De térjünk vissza a cd reader mod hoz!
Alját levesszük.
 Íme levéve.
És felfordítva.
 Az alaplapot elválasztjuk a cd fogató motortól meg a szervó motortól. Az elől lévő panelhoz vezető szalagkábelt nem birizgáljuk, ugyanis arra szükség lesz!

Eltávolítjuk a felesleges részeket. Nincs szükség ezekre többé!

 Ezt a pöcköt- meg a másik oldalon egy ugyanilyet- kell lenyomni, és a cd tálca teljesen kiemelhető.


Itt van kiherélve a technika. Vigyázz, harap!
Egyébként ez sajnos egy eléggé lassú meghajtó...Láthatjátok, milyen lassan adja ki a tálcát, illetve reagál a gombnyomásra. Mire ezt észrevettem, már nem volt érdemes másikba fogni, de az utána következőt -ami a bejegyzés végén van- már kifejezetten válogattam!


Ez a piros jelölés fontos! Itt sajnos ki kell vágni a lemezt, mivel bemélyedés van rajta, és akadályozná a dohányrudakat a szabad kilátásban! (Még mindig van olyan busz a fővárosban, amelyiken a vezető mellett, az első ajtónál kint van ez a szöveg : Kérjük ne álljon az ajtó elé, mert a vezetőt zavarja a szabad kilátásban! Régi Ikarusokon volt, pl 95 -ön, azon sokat jártam anno...)
- Amit kivettünk innen, kis műanyag kerek dolgot az nem szemét ám! Van benne mágnes!  Kukk:
Nem nagy, az igaz, de mágnes!
 Namost! A csavarhúzóval mutatok egy pöcökre. Arról azt kell tudni, hogy van egy ikertestvére a másik oldalon-jobbra- ami nem látszik. Ezek ketten tartják benn a cd tálcát, illetve nem engedik kihúzni az egységből. Viszont, ha lefelé megnyomjuk őket, miközben kifelé húzzuk a  tálcát, kivehető.
A képen megjelöltem egy kanyart :) Ez fontos, mivel ez mozgatja mechanikusan azt az elektronikus kapcsolót, ami megmondja az olvasó eszének, hogy kint van-é a cd tálca avagy bent. Tájoljuk be a kanyart valami mérőeszközzel, mert először levágjuk, aztán visszaragasztjuk!
A nyíllal jelölt rész egy fogasléc. Ehhez kapcsolódik a tálcát mozgató motor.



 Én nem voltam rest, megmértem egy cigit, majd felskicceltem egy cigitartót, amit beépítek.

 A cigitartót lemezből csináltam, mert ennek alakítását találtam a leggyorsabbnak és legegyszerűbbnek. Egyébként az sem elhanyagolható szempont, hogy a fémnek van tartása viszonylag vékony lemezként is.
 Az alakítás szerszámai..
 és folyamata



 Ha elkészült, -illetve nem ha, hanem mikor! -jelöljük át a tálcára a tartót. Baráti jó tanács: Nézd meg alul, hogy a fogaslécet meghajtó kerék elférjen a lemezdózni mellett, mert azt kissé be fogjuk süllyeszteni!
 Ha megvan a méret és az ellenőrzés, jöhet a vágás. Ki mivel szereti!
 Külön kivágjuk a kanyart is, mert kelleni fog!
 Bepróbáljuk a dóznit!

 A kanyart levágjuk a tálca maradványairól, mert úgy magas lenne. Óvatosan, el ne törjön! 
  Majd ráragasztjuk pl pillanatragasztóval a dózni aljára. Itt jön a képbe a mérés, amit elébb írtam. Lényeges, hogy ez az elem oda kerüljön vissza, ahol volt. 
Ha megragadt, visszatesszük a tálcát, és bepozícionáljuk a lemez cigitartót. Amint eltaláltuk a megfelelő helyet, fogassuk meg pár csepp pillanatragasztóval a teszthez! 


 Eközben vágjuk ki a korábban, megjelölt részt a házon.

Majd még egy lényeges momentum! A fémtálca magasabb, mint egy CD lemez. Hiába van besüllyesztve. Ez van. Megoldás: Szép finoman megfaragjuk az előlap felső részét. Ez látszani nem fog, ugyanis a tálca takarólapja -mint a neve is mutatja- takarja.
Ugye mondtam, hogy nem látszik. Ha úgy érzitek, kész a mű, volt pár tesztkör, javaslom, hogy a fém dózni és a cd tálca kapcsolatát fűzzétek szorosabbra némi valódi ragasztóanyag- pl technokol- alkalmazásával.
Sok sikert!

Íme, egy jól működő, pofás példány:



Sok sikert az utánépítéshez :)

Tartalomjegyzék

Zenék

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése