2016. május 12., csütörtök

Fűnyíró olajcsere

Fűnyíró olajcsere

Először is meg kell keresni a leeresztő csavart. Ez többnyire a motor alján, logikusan a dekni legmélyebb pontján van, és gyakran műanyag. 
Létezik viszont olyan motor is, amin az olajbetöltő nyílás környékén, alján van egy csavar, és ott lehet kiengedni a fáradt olajat. 
  
Erre példa az MTD Thorx (amúgy Briggs) motor. Az olajleeresztő csavar a 4-es.

Aztán hallomásból tudom, hogy olyan motor is van, aminek nincs leeresztő csavarja, ezeknél a betöltőnyíláson keresztül kell üríteni a fekete trutymót. Ilyenkor praktikus, ha van olajszivattyúnk...(lentebb van erről egy kiegészítés)

Az itt látható Tecumseh  Vantage motornál alul van a csavar, és műanyag. 
 
Négyszögletes vagy hatlapfejű kulccsal egyaránt eltávolítható. Általában illik bele a dugócsulcsok hajtókarának a négyszögletes vége.
Az olajcsere menete nagyjából megegyezik az auók olajcseréjével. Üzemmelegre járatjuk a gépet, leállítjuk, leeresztjük az olajat, visszatesszük a csavart és betöltjük a friss olajat. Egyszerű művelet, nem? Nem!
Hülye macera! XD
A melegítéssel még nincs gond: simán lenyírjuk a füvet. Aztán már kezdődnek a problémák, mert ha nem jó irányba döntjük a négyütemű motort, akkor befolyik az olaj a szelepekhez, és füstgépet csinálunk :)
A négyütemű motorokanál generális szabály, hogy dönteni csak hátrafelé, a tolókar irányába, vagy ha nagyon muszáj, akkor a kipufogóval ellentétes irányba szabad őket.
A másik macera az olajcserével, hogy nehéz bepozícionálni az edényzetet, amibe felfogjuk az olajat. Pár csepp könnyen mellé megy. Általában 0,5 -0,7 liter körüli az olaj mennyisége, ennek megfelelően keressünk edényt, pl tepsit, Alutef szeletsütőt :D,  a felfogáshoz. A fáradt olajat ezután javasolt leadni benzinkúton- mert nagyon káros a környezetre. Állítólag egy liter (fáradt)olaj egy millió liter vizet képes beszennyezni, szóval nem tréfaság a földre vagy a lefolyóba ereszteni! Arról nem is beszélve, hogy a mindenféle szárnyas meg úszó állatkák el is pusztulnak tőle! Ezt TE nem akarod!

 olajcsere
Bár fűnyírómotorhoz nem az igazi, az autósoknak tudom ajánlani az olajleeresztő kannát. Remek termék!

Ha bepozícionáltunk az edényzetet, akkor a gyertyapipát lehúzzuk, a gépet megdöntjük, hogy hozzáférjünk a csavarhoz, csavart kicsavarjuk, olajat leengedjük. Azt azért érdemes figyelembe venni, hogy a gép -tehát az olaj is- üzemmeleg, ami szaknyelven forrót jelent :) Mikor már nem csepeg, egyet kettőt húzhatunk óvatosan a berántókötélen- vedd figyelembe, hogy ha a kés fenn van, akkor elmozdíthatja az olajos edényt!!!- , és, ha utána utána sem csepeg, akkor visszatehetjük a csavart. A leeresztett olajat még mielőtt felrúgjuk, zárható edényzetbe töltjük és elvisszük leadni. Nem kérés, utasítás! Köszönöm! 

Ha ez most az évi rendes évi olajcsre a gépeden, érdemes megélezned a fűnyírókést, mielőtt betöltöd a finom friss olajat! 


Most jön ami még nem volt! Friss olajat bele!

Na de milyet, igaz? Annyi féle olajak vannak, mindenféle számokkal, megaztán a kocsinál is kimaradt- jó lenne elhasználni, meg izé, meg spórolni is kéne, meg bla, bla bla... bla bla bla bla. 

Kétféle mber van- amúgy nem, de most igen :) Van, akit érdekelnek a szabályok, van akit nem. Ha tetéged nem érdekelnek, akkor nyugodtan tölthetsz étolajat is a fűnyíródba. Ha érdekelnek, akkor itt egy kicsi háttérinfó :)
A motorolajok jelölését és osztályozását -többek között- a SAE J300 szabvány határozza meg. Ezek számok meg W betű, ami a viszkozitási osztályokra utalnak.
(A viszkozitás messziről nézve folyékony vagy légnemű anyag sűrűségét mutatja.
Közelről nézve meg ez:
A viszkozitás, más elnevezéssel a belső súrlódás egy gáz vagy folyadék belső ellenállásának mértéke a csúsztató feszültséggel szemben.
Itt olvashatsz róla bővebben: Wikipédia)

Autóknál és motoroknál kicsit bonyolultabb a választás, mert ott a gyártók a SAE szabvány mellett más megfelelőséget is megszabnak, pl API, ACEA. 
A négyütemű kerti gépekbe -amiket télen nem használunk- SAE 30 olaj való. Ha esetleg a gépkönyved mást mond, akkor persze arra hallgass, én csak általánosságban írok. 
A SAE 30 egyfokozatú motorolaj, csak 0 C° felett működő gépeknél használható. Itt egy táblázat, hogy az egyes jelölések mit is takarnak: 

  
Látható, hogy a W, mint winter, a téli viszkozitást jelöli. Az autókba többfokozatú, pl 10W40 olaj kell, hogy télen is kielégítő legyen a kenés. Az is látható a táblázatból, hogy a fűnyíróba a SAE 30 olaj helyett nyugodtan bele lehetne tölteni az autóból kimaradt 10W40 olajat. Ennek ellenére én ezt nem javaslom, mivel az olajakat adalékolják, speciálisan a fehasználáshoz. Nem azt mondom, hogy kinyírja a motorocskát az autó olaja, hanem azt, hogy jobb neki az, ami neki való.  
fűnyíró motorolaj
 Mélyebben nem akarok ebbe belemenni, de mostmár legalább van egy kicsi fogalmad erről is- ha esetleg eddig nem volt.

Tehát töltsd fel a motorod a választott olajjal a megfelelő szintig. A gépkönyv, vagy az internet segíteni fog, hogy ez a szint hol van, ugyanis nem mindig egyértelmű. A nívópálcás gépeknél pl van olyan, ahol kiekert pálcával kell mérni, és olyan is, ahol bekert pálcával. Egy dolgot tudok tanácsolni: Ha nem tudod mennyi kell, inkább kevesebb olaj legyen a gépben, mint több! (A kevesebb és több közötti különbség persze milliliterekben mérhető, mégis, a több olaj gondot fog okozni, folyást, nehéz indulást stb)

Az olajcsere utáni fűnyírás után- persze, ha kihűlt a gép, vagy akár másnap- ellenőrizd az olajszintet, és ha kell, akkor tölts utána!

Még annyit megemlítenék, hogy minimum évente érdemes lecserélni az olajat gépeinkben- természetesen irányadó a gép dokumentációja!  A motorolaj az idő és használat miatt veszít a kenőképességéből és a hőelvezető képességéből- mert amúgy hűt is- , valamint koszosodik. Ezért kell sajnos rendszeresen cserélni.

Úgy gondolom, eléggé kiveséztem ezt a témát, jobban is, mint akartam.
 
Kiegészítés- mert nem jól gondoltam :) 
 
Van az úgy, hogy új információ gondolatokat eredményez. Az történt ugyanis, hogy egy kedves olvasó (akinek a képét elcsentem, mint a manók) belefutott egy látszólag olajleeresztő nélküli nyírógépbe (MTD 51BO). Namost ennél a motor olyan, mint a legfelső fekete fehér skiccen. Alul nincs olajleeresztő, de oldalt van. Csak elég vacak helyen. 
 

Világoskék karikával jelöltem az olajbetöltő lukat, a nyíl pedig az olajleeresztő csavarra mutat. Nem mondom, hogy lehetetlen itt leengedni a fáradt olajat, de kihívás, az biztos. A döntögetés meg jó- főleg, ha tabukról van szó- de ha hátra döntöd, akkor nem fog kifolyni az olaj- helyette a benzin a tartályból- ha meg oldalra, akkor eltöröd a műanyag fűnyesedék terelőt. 

Össze lehetne barkácsolni két csőből és befőttesüvegből vagy műanyag palackból egy eszközt- természetesen melegragasztó pisztoly alkalmazásával :D- , amivel lecuppantható az olaj- és illene is a blogba- de én mégis azt javallom, hogy szerezzetek be egy olajleszívó pumpát, ha ilyen a motorotok és rendszeresen óhajtotok olajat cserélni.

Nekem is van egy hasonló. A csövet betolod az olajbetöltő nyílásba, a pumpával meg pumpálsz. Vákuum keletkezik a műanyag biliben és kiszippantja a fáradt olajat. (Arra kell figyelni, hogy mikor végeztél és kihúzod a katétert, akkor a csövet felemelve kell tartani, hogy a műanyagba folyjon a csőben lévő olaj. Illetve érdemes a nyíró másik oldalát kissé megemelni egy colos deszkával vagy két téglával, a kerekek alatt. Jobban felesleges.) Na nem olyan tökéletes, mintha a leeresztő csonkon keresztül ürítenénk le, de cserébe egyszerű és viszonylag kényelmes a művelet. Quid pro quo :) Az ára 2023-ban ötezer körül indul, szerintem ennyiért nem érdemes barkácsolni- ez egy gyenge órabér, de persze a dicsőség, hogy megcsináltad, az megfizethetetlen!  De ha rám hallgatsz, azt csinálsz amit akarsz! 

Akkor most egyelőre befejztem!



Gyere máskor is :)

81 megjegyzés:

  1. Hello az olaj le eresztő csavar méreteit meg tudnád adni? Nagyon sürgős

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes kérdés. Sajnálom,de nem tudom. kb M16, az emelkedését nem tudom. Esetleg próbálj meg felhívni egy webáruházat...Megkérdezhetem, miért érdekel?

      Törlés
    2. Le akartam engedni az olajat de láttam hogy bele van törve és le akarok gyártatni egy másikat mert itt a környékünkön nem lehet seholse kapni hozzá 70km es körzetben

      Törlés
    3. Megnéztem egyet, de....A birtkomban lévő menetfésűvel nem tudom megmérni az emelkedését, 1,5 a legközelebbi érték, de az valahogy nem pontos- persze lehet, hogy a műanyag deformálódott. Az tuti, hogy nem 1,25 és nem is 1,75.
      Amit még tudok mérni: A menetes rész külső átmérője kb 15,45mmm, a magméret 14,1 mm, a menetes rész hossza kb 11 mm, és 19-es kulccsal nyitható. Gondolom hozzáértő vagy, ha ekkora méretú csavart tudsz gyártani. A méretek alapján M16x1,5- höz áll a legközelebb- az én ismereteim szerint- de nem tuti, hogy akkora, sajnálom. Simán lehet valami amerikás szörny-méret.
      Webáruház nem játszik?

      Törlés
    4. ezek általában collos menetüek

      Törlés
  2. Szia. Egy kis segítséget szeretnék kérni. A fűnyíróban az olaj szintje akkor jó ha be van csavarva a betöltőnyílás kupakja és úgy van maximumon az olajszint, vagy csak ha bele van dugva a kupakon lévő olajmérce rudacska és úgy, rácsavarás nélkül kell a maximumon lennie az olajnak? Előre is köszönöm a segítséget.

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Ha van rudacska/ nívópálca, akkor kitekert kupakkal, rácsavarás nélkül kell mérni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ezt nem értem az MTD hivatalosan két A és B típusú gépet ír de minddkettő
      nívópålcás az egyiknél be kell tekerni de csak negyed fordulattal a másiknål nem

      Törlés
  4. Kérdezném hogy a benzinbe kell e olaj Köszi a választ

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, az a motorodtól függ. Kétüemű gépbe kell, négyüteműbe- ahol külön kell betölteni a gépbe a motorolajat- nem kell a benzinhez olajat adni.

      Törlés
  5. Üdv.!..4 ütemű vagy két ütemű fűnyíró Briggs motor.!.Fontos az öblítéses mosás(lakkbenzin*nitro*háztartási festék hígító..stb)..Mágneses a leeresztőcsavar általában?..Még nem cseréltem olajat!..Trabantba igen!..Ott mágneses volt.!.Köxi..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Haló!
      A Briggs Quantum négyütemű, de egyébként bármelyik motorról könnyen megállapítható, hogy két vagy négy ütemű: Amelyiknél külön kell motorolajat betölteni, az négyütemű.
      Az öblítést úgy érted, hogy kiengeded az olajat, és kiöblíted a blokkot? Nem szükséges, sőt, nitrohígító még a műanyag alkatrészeket is képes megtámadni, eszedbe se jusson ilyet beletölteni. Ha nagyon régen volt cserélve az olaj, akkor inkább vegyél valami olcsó- legolcsóbb- 15W40 olajat , töltsd bele, használd a géped egy max két alkalommal, és cseréld le az olajat belevalóra.
      Általában ezeknél nem mágneses az olajleeresztő csavar, sőt, sok gépnél műanyag.

      Törlés
  6. Jó estét Ádam 1 kérdésem lene aTecumseh fünyiró kipufogójába verte az olajat kevés idejig ment kérdés milyen károsodása lehet a szelepnek köszönöm a választ JÓ ÉT

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó estét, üdvözlet!
      Nem feltétlenül van a szelepeknek van gondja, ha olaj távozik a kipufogón. Triviális ok lehet, ha túl sok olaj lett betöltve cserekor, vagy valamiért a kipufogó irányába vagy előrefelé meg lett döntve a motor.
      Ha ilyen nem történt, akkor a dugattyúgyűrűk kopása okozhat ilyet- ez általában füstöléssel szokott jelentkezni. Ha mesélne kicsit a történtekről, lehet, hogy többet tudnék mondani!
      Jó éjszakát!

      Törlés
  7. Benzinmotoros fűnyíró a levegő szűrőnél nyomja ki a füstöt, eszi az olajat. Kérdésem lenne hogy mi lehet a baja?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Önmagában az olajfogyasztásra azt mondanám, hogy kopottak a dugattyúgyűrűk, viszont itt, mivel a légszűrőnél füst van, szerintem nem zárnak rendesen a szelepek. Felteszem a motor ereje sem az igazi.
      Le kéne venni a hengerfejet, és megvizsgálni a szelepeket.
      Ha kopottak a gyűrűk, akkor a motor olajat éget működés közben. Ez egyrészt füstölést okoz a kipufogónál, másrészt idővel- szóval ez valószínűleg nem újkeletű hiba- komoly szénréteg tud lerakódni a szelepknél, ami akadályozza a záródást. Ha tartósan így van használva a motor, kikopnak a szelepvezetők, és a szelepemelők furatai, és akkor már ott is átszalad az olaj...

      Törlés
  8. Jó napot! Hecht 41SH fűnyíró nyírás közben leállt, a berántó fogantyút nem lehet mozdítani. Megnéztem az olajat, alig van benne és sötét, elhasznált. Van-e összefüggés a két dolog között? Másik kérdésem, hogyan lehet leereszteni az olajat ennél a típusnál?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv!
      Sajnos elképzelhető, hogy van összefüggés. a Kevés olajtól akár be is sülhetett a motor. Érdemes lenne levenni a berántórészt, és megvizsgálni, hogy kivett gyertyánál forog-e a főtengely. Ha nem, akkor ott komolyabb szerelésre lesz szükség, ha érdemes menteni a gépet...
      Nem tudom, hogy ennél a motornál hol kell leereszteni az olajat. Alternatívák:
      1. Alul van olajleeresztő csavar, a műanyag burkolat alatt.
      2. Az olajbetöltő csonk aljánál van olajleeresztő csavar, mint a bejegyzés első képén látható motornál.
      3. Nincs olajleeresztő. Ebben az esetben a betöltőnyíláson keresztül kell kiönteni/ kiszívatni az olajat.

      Törlés
  9. Jó reggelt! Abban szeretném kérni a segítségét, hogy nagyon füstöl a fűnyíró. Színe fehér, okádja, és a légszűrőnél (szerintem - oldalt, nagyobb fekete műanyag) csöpög az olaj. (Tuti én rontottam el). Egyszer oldalra döntöttem (két hete), kicsit máris csöpögött, visszafordítottam . Utána nyírtam vele. Eltelt 1 hét kicsit ment, leállt. Fullig töltöttem olajjal. Nem indult be. Kitisztítottam a gyertyát, beindult pöccre, de (most tartok itt) okádja a füstöt és csöpög az olaj a légszűrőnél. Azt hiszem, tényleg ment a szelepekhez olaj. Szeretném, ha segítene. Előre is nagyon köszönöm! Gyöngyvér

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gyöngyvér!
      A masszív fehér füst valóban arra utal, hogy sok olaj jutott oda, ahová nem kellett volna. HA a kipufogó felé, vagy előrefelé volt megdöntve a gép, akkor ez okozta a hibát, de ha esetleg túl sok olajat töltött be, attól is lehet.
      Nem tudom, mennyire barátai a szerszámok, vagy mennyire szeretné bekoszolni a kacsóit, hogy elhárítsa a "hibát"- bár ez inkább csak állapot.
      Ha nem tuti az olajszint- esetleg sok az olaj- akkor először azt ellenőrizze (ha elárulja milyen motor, tudok segíteni, de úgy is jó, ha küld pár képet róla a modder151@gmail.com -ra).
      Az egyszerű módszer, hogy beindítja a motort és hagyja járni, míg el nem égeti a nem kívánt 'elkószált' olajat- ez bődületes fehér füsttel fog járni pár percig, aztán csökken a füst majd abbamarad.
      A bonyolult módszer, hogy leveszi a kipufogót, kiöblíti benzinnel, kint hagyja a napon, míg jól kiszárad. Közben kitörölgeti a kipufogó alatti részt, majd leveszi a légszűrőt, ott is felitatja az olajat, ellenőrzi a szűrőt. Érdemes a gyertyát kivéve a hengert is kiszellőztetni jópár rántással. Ezek után összerakja a gépet, indítja, és ugyan lesz még némi füst- mert nem takarítottuk ki mindenhol- de hamar abba fog maradni a füstölés.
      Sok sikert, és kérdezzen bátran, ha valami nem világos (a nagy füsttől :D )
      Ádám

      Törlés
  10. Kedves Ádám! Nagyon kedves, és boldog voltam, hogy ilyen hamar írt. Először is köszönöm. Holnap fogok képet küldeni is róla, de nagyon barátaim a szerszámok. A robogómat is szerelem (az is füstölt - de ott az olajpumpa mondta be az unalmast.) A fűnyírót oldalra fordítottam (nem tudom merre van a kipufogó. Előrefelé füstöl.Lehet arra van, bár sofőrként el nem tudom képzelni. Mindegy. Holnap küldenék képet. Megint KÖSZÖNÖM előre is ,hogy segít. Minden világos (értettem ám a humort!!!), EDDIG. Jó éjt! Gyöngyvér

    VálaszTörlés
  11. Kedves Gyöngyvér!

    Üdvözlöm a szerszámokhoz és barkácsoláshoz való hozzáállását, sok hím vehetne példát Kegyedről :)
    A kipuogó ott van valahol, ahol füstöl :) Namost belegondolva tényleg furcsa, hogy előrefelé pufog ki a gép, de belátható, hogy nem lenne praktikus, ha hátrafelé pufogva a neccharisnyáját koszolná fűnyírás közben :)

    Ebbe a bejegyzésbe ha belepillant, szerintem rögtön meglátja, merre van a kipufogó, még ha nem is pont ilyen a motorja :
    https://skmod.blogspot.com/2019/07/az-indian-akinek-oldalt-vannak-szelepei.html
    Az csak technikai kérdés, hogy előre vagy oldalra kerülnek a lukak, amin kijön a füst.

    Várom a képeket!
    Ádám

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv!
      Nem érkezett kép, így csak kíváncsiságból érdeklődöm, hogy sikerült-e megoldani a gondot.

      Törlés
  12. Üdv!MTD Throx 35 fűnyíróval kapcsolatban kérdezném a követkeuőt:Bemelegszik a motor,és a karzergáz elvezető csövön a füst mellett motorolaj is távozik a rendszerből.Mi lehet ennek az oka?
    Sz. Csaba

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hááát...
      űEz vagy akkor fordul elő, ha túl magas a fordulata a gépnek, vagy ha nagyon kopottak amár a gyűrűk, de jó esetben csak túltöltötted olajjal. Ennyiből nem tudom biztosra megmondani.
      A gép amúgy szépen jár? Nem rázkódik nagyon, esetlag nem kormos a gyertya, vagy nem ereget szúrós szagú füstöt a kipufogóból? Mennyi használat után kezdi el nyomni az olajat?

      Törlés
    2. Én is a túltöltött olajra gondoltam,de ezt kizártam az aktuális olajcserével,fokozottan figyelve a szintre.A fordulatszám megfelelő,aránylag egyenletesen jár,mondjuk időközönként esik a fordulat,de szinte azonnal vissza áll.Kb 20 perc járás után kezdi engedni az olajat.A kipufogóból nem jön látható füst,de elég büdös.A gyűrűkopásnál füstölnie kellene,de semmi füst.Sz. Csaba

      Törlés
    3. Értem. Majd legközelebb, ha hasznűálod és elkezd olajat nyomni, állítsd le, várd meg, hogy lehűljön, azután lesd meg a gyertyát. Ha kormos, akkor olaj kerül az égéstérbe, arra kell vizsgálódni. HA nem kormos, akkor más irányból kell közelíteni a dologhoz. Egyelőre jobbat nem tudok, annyira nem ismerem ennek a motornak a lelki világát, de majd utána nézek, hogy én is okosodjak! Várom a fejleményeket!

      Törlés
  13. Rendben,köszönöm a közreműködést Sz.Csaba

    VálaszTörlés
  14. Üdv Ádám! Kb. másfél óra használat után közel 1 dl.olaj távozott a rendszerből a kartergáz elvezető csövön.Ezt onnan tudom ilyen pontosan,hogy a cső végére raktam egy kis flakont és abba gyűlt össze az olaj.A gyertya tökéletesen ki van égve ,tehát az égéstérbe nem kerül olaj.Sz. Csaba

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv!
      Hát az nagyon sok. De ezek szerint meg is van a megoldás: Flakon a csőre, aztán munka után mehet vissza a 'desztillált' olaj a betöltőnyíláson :D
      Jó hír, hogy a gyertya tiszta, így akkor a gyűrűzés meg van úszva. Akkor már csak találni kéne valakit, aki kifejezetten ért ezekhez a motorokhoz :)
      Valahol kell, hogy legyen rajta olyasmi, mint a Tecumseh- ken a szuszogó szelep, én azt nézném meg következő lépésként. Van egy félelmem, hogy a lendkerék alatt van... Majd megkísérlek szerezni könyvet a gépről- mert engem is érdekel a dolog- de te is keresgélj, mert egyelőre én nem tudok megoldást.

      Törlés
    2. Üdv Ádám!Beszéltem egy szakival,a hangjából ítélve nem ma kezdte az ipart,és a gyűrűkopást jelölte meg a hiba okának. Először Te is erre gyanítottál. Azt mondta,hogy a kopás miatt az olajtérbe került az energia egy része,és a kartergáz elvezető csövön az olajjal együtt távozott.Nem teljesen értem miért nem az égéstérbe került az olaj a kopás miatt,mindegy kicserélem a gyűrűket lesz ami lesz.Ma szétszedtem a "kicsikét". Semmilyen szelep, egy pici luk,egy rövid járat és a csonk a blokkon kívül amihez a kartergáz elvezető cső csatlakozik.Mihelyt megjön az alkatrész összerakom,és jelentkezem az eredménnyel.Sz.Csaba

      Törlés
    3. Üdv!
      Kifejezetten ehhez nem lelek könyvet, de találtam ilyet:

      https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=12&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjwrfbY04XpAhWRsnEKHd42DLQQFjALegQIAhAB&url=http%3A%2F%2Fwww.mymowerparts.com%2Fpdf%2FWhite-Outdoor-Miscellaneous-Manuals-and-Bulletins%2F037054.PDF&usg=AOvVaw2ZESqxW5_CKmSG7kNYQICL

      Ennek a 32- ik oldalát lesd meg, a kis sárga műanyag az a szelep, amire gondoltam, és sajnos a lendkerék alatt van. Már, ha ilyen a géped, ebben nem vagyok biztos :/

      Van logika abban, amit mondott a szervizes, de ...
      Őszintén kíváncsi leszek, hogy megoldja-e a problémát a gyűrűzés.

      Törlés
  15. Üdv!
    Nagyon hasonló a motorblokk,ugyan ilyen felül szelepelt,viszont más a levegőszűrő,meg a külső alkatrészek némelyike különbözik.Valószínű az enyém eggyel régebbi változat.Viszont ami a 32. oldalon szerepel azt nem találom az én gépemen.Mondjuk a lendkereket nem vettem le.Próbáltam benézni alá,de semmi nem derült ki.Holnap megjönnek az alkatrészek,és összeszerelem.

    VálaszTörlés
  16. Üdv!
    Megtörtént az összeszerelés,nem hogy olajat,még kartergázt sem érzékeltem a csövön.
    Kicseréltem a gyűrűket,szelepszár szimeringet,a kipufogószelepet,tömítéseket.
    Kb. két órát üzemelt a gép.Még annyit vettem észre,hogy üzemanyagfogyasztás is csökkent.
    Remélem kifog bírni még egy pár szezont.
    Köszönöm a közreműködést.
    Sz.Csaba

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Gratulálok a javításhoz és a sikeredhez!
      Köszönöm, hogy reflektáltál, ez hasznos nekem és másoknak is!
      További sok hibamentes üzemórát a gépnek, és sok örömet a használatban :)
      Ádám

      Törlés
  17. Kedves Adam!
    Nagyon orulok, hogy ratalaltam a blogjara. Hasznosak az informaciok amiket itt olvasok.
    Nemreg Tecumseh motoros MTD tulajdonosa lettem. Kicsereltem az olajat es a legbeomlo szivacsat is.
    Sajnos nem vart eredmenyt hozott. Egyenetlen, lefulladas kozeli alapjaratot.
    Arra gyanakszom, hogy tultoltottem olajjal. Csurdig van, mert meropalca nem volt es ugy lattam, hogy a regibol is.
    Van valami trukk, hogyan lehet megallapitani mennyi olaj kelle bele?

    Koszonom elore is,
    Csaba

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Csaba!
      Köszönöm!
      Tecumseh motoroknál, ha benézel az olabetöltő nyíláson, a motor felől oldalt, van egy függőleges 'vájat', ami nem ér teljesen fel. Na, ennek a vájatnak a tetejéig kell feltölteni olajjal. A hivatalos olajmennyiség egyébként elvileg 630 mL.
      Reméles jó lesz!
      Üdv!

      Törlés
  18. Szép estés kívánok!

    Ádám, segítségét kérném szépen... A múlt héten sikeresen szert tettem két Fevill FF48RB fűnyíróra - az egyik megy szépen - ( a másikat igazából alkatrésznek kaptam, de hátha lesz egy kis szerencsém alapon megpróbáltam a csemetével feltámasztani. Túl vagyunk egy karburátor tisztításon, úszó foltozáson, és ... beindult! :) Eddig volt az örömünk. Alig volt benne olaj, feltöltöttem, járattam. Kb. két perc után a szuszogón elkezd folyni az olaj... :( Vettünk ki belőle, hátha túltöltöttük, de mindössze annyit értünk el, hogy kicsit később kezdi el elnyomni. Tisztelettel kérdezném, van esetleg ötlete rá, vagy tegyük el talonba,tartaléknak, alkatrésznek?

    Köszönöm szépen, szép napot kívánok!

    Oszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Oszi!

      Nem ismerem ezt a gépet, sőt azt sem tudtam, hogy létezik benzines Fevill nyírógép...
      Szuszogót viszont láttam már. (gondolom itt a motor oldalán van, nem a lendkerék alatt) Ha ezen olaj távozik, annak több oka lehet, kell némi időt szánni a hiba felderítése. A lehetséges okok:
      1.Eltömődött/ tönkrement a szuszogószelep. Szétszedik (olaj fog kifolyni, de nem sok), kitakarítják, veszteni való nincs :) A tömítések papírból vannak, ha esetleg sérülnek, műszaki rajzlapból- vagy bármilyen hasonló kartonból- pótolhatóak némi kézügyességgel. Stétszedéskor figyelje meg, hogy volt összerakva, mert némelyik fordítva is a helyére megy.
      2. Túl magas fordulaton jár a motor. Ezt hallomásra, vagy műszerrel lehet megállapítani. Mivel van egy másik gép, a hangjukat össze tudják hasonlítani.
      3. Kopottak a gyűrűk és/ vagy a szelepek, szelepvezetők. Ezekről árulkodik az olajfolyáson kívül a hamar kormosodó gyertya, valamint a kipufogóból érkező füstjelek.
      Ezek alapján szerintem behatárolható a hiba. Az első két eset lenne a szerencsés helyzet :)

      Sok sikert, ha van még kérdés, várom :)

      Szép napot!
      Ádám

      Törlés
    2. Kedves Ádám!

      Nagyon szépen köszönöm a válaszát - ebben a csodában valamiféle Tecumseh motor lakik.A szuszogót vltunk bátrak szétszedni, kitakarítani - bár nem tudom milyen egy jó szuszogó - ebben egy fém lapka van, ami könnyen jár.A fordulata nem tudom... hát kb. mint a másik, minimálisan lehet felette. a Pálcikák ugyanott vannak, mint a másikon ( mármint a karburátoron.) A kipuffantóból semmilyen rendellenes dolog nem jön, a gép hangja is rendben van, máramennyire meg tudom ítélni... Lehet, hogy még mindig sok az olaj benne?

      Szép estét kívánok,

      Oszi

      Törlés
    3. Üdv!
      A szuszogónál a lapka képes elrepedni- nem mind fém-, vagy megakadni a kosztól. ez egy egyirányú szelep, kifelé enged, befelé nem. Van még az alján egy luk, ami az olajat visszavezeti a blokkba, ez is képes eltömődni a kosztól. Ezek miatt javasoltam a takarítást.

      Ha kiveszi az olajbetöltő csavart és benéz a lukon oldalról, akkor belül- a motor oldalánál- lát egy vájatot. Ennek a tetejéig kell olajnak lennie, az a jó szint. Lesse meg :)

      Remélem jó lesz !

      Szép napot, sok sikert!

      Törlés
  19. Jó Napot. Briggs 3,5 fűnyíró motorban 2T olajat öntöttem újonnan. Elkepzelheő hogy emiatt nem tudom beindítani? Köszönöm a válaszát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv!
      Ha a benzinhez töltötte, akkor elképzelhető. Ez esetben cserélje le a benzint, vegye ki a gyertyát, 5-10 alkalommal húzza meg a berántót- kiszellőzteti a hengert- és utána mennie kellene.
      Ha motortolaj helyett töltötte, akkor cserélje le, bár ettől szerintem be kéne indulnia.

      Törlés
  20. Hello Ádám!

    Örököltem egy Castelgarden NG464 fűnyírót, amit életre leheltem egy kis benyával és olajcserével. Viszont nagyon alacsony a fordulatszáma, amit sehol nem tudok szabályozni csak ha a karburátor feletti kis rugós mechanikát mozgatom. Akkor felpörög, de ennyi. Kiékeltem egy fadarabbal, és úgy nyírtam a gazt egy darabig. Észrevettem hogy az ék kiesett valamikor, és a fordulat maradt magasabb, de folyamatosan belassul, esetenként leáll. Karburátor tisztításon gondolkodom. Szerinted ez megoldás lehet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A motor valószínű tecunsem az olajleresztőből kiindulva.

      Törlés
    2. Szia!
      A karburátor tisztítás sosem árt, de itt szerintem nem az a gond. A regulátort kell újra beállítani, az szabályozza/ tartja a fordulatot.
      Oldalt a motor testén, a karbitól hátrébb van egy kar, aminek a tetején egy rúgd és egy rugó halad a karbi felé? Ha van, akkor azon a karon kell valószínűleg állítani. Ha nincs, akkor küldj egy képet a modder151@gmail.com- ra, és meglesem, mivel is állunk szemben, és adok tanácsot, ha tudok.
      Egyébként TECUMSEH :)

      Törlés
    3. Megnézem! Ha megtalálom megpróbálok állítani rajta.De le is fotózom, és elküldöm!
      Előre is köszi!
      TECUMSEH ! Sorry! Megjegyzem :)

      Törlés
    4. Köszönöm a Sóni törzs nevében :) (Tecumseh Sóni törzsfőnök volt)
      Várom a képet. Ha hirtelen felindulásból állítgatnád, arra figyelj, hogy a kart, ami oldalt van egy csavar szorítja a tengelyhez, ami a gépből jön ki. Ez a csavar BALmenetes

      Törlés
    5. Szia!

      Elküldtem az infókat emailben!

      Törlés

  21. Lenne még valami!
    Ha ilyen az olaj betöltő, akkor mi a jó szint ?? Nincs nívó! Lepje el a bemetszés tetejét?

    https://logout.hu/dl/upc/2011-03/19336_forumra.jpg

    VálaszTörlés
  22. A 'bemetszés' tetejéig töltsd olajjal, az a jó szint.

    VálaszTörlés
  23. Szia. Van egy vantage 35 funyirom. A kartellgaz elvezeton folyik az olaj par perc uzem utan. Szetszedtem megneztem es kitakaritottam. A henger csikos de nem tapinthato, a gyuruket levettem es épek. Osszerakás után elsőre rantasra indul. Ereje is van, de 1 perc uzem utan mar kopi az olajat. A szelep vezerlesnel a szar mellett lehet megkopva? Olaj a bemetszeig van, nincs nivopalca. Mi lehet a baj? Tul magas a fordulat vagy valamiert felveri qz olajat?
    Koszonom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még arra gondondoltam, hogy tul magas a fordulat. Csak torott volt regen a rugo a regulator karnal es lehet nem jo helyre akasztottam be

      Törlés
    2. Szia!
      A hengert ezért kár volt bolygatni, de legalább láttad :) Viszont ha már szétszedted, nem nézted meg esetleg a gyűrűhézagokat? Attól, hogy jól néznek ki a gyűrűk, még lehetnek kopottak- bár akkor füstölne a kipufogó, fogyna az olaj, kormos lenne a gyertya, és nem sok köze van a szuszogóból jövő olajhoz .
      Na! A fordulat jó ötlet, elvileg elképzelhető. Próbáld meg a rugót eggyel lentebbi lukba akasztani a karon, és figyeld, van-e eredmény.
      A szelepemelők/ azok furatai szintén el tudnak kopni. Inkább a furatokra jellemző, mert a blokk alu, az emelő meg acél. Ha itt kopás van, azt kicsit macerás javítani- nagyobbra kell fúrni és vastagabb emelőket betenni.
      Még a szuszogó szelep hibája fordulhat elő - letapad vagy elreped a lapka-, illetve van a fedlap alatti fém kis dobozon egy luk, valamelyik oldalon alul. Az is el tud tömődni.

      Jó keresgélést!

      Törlés
    3. Es sikerult is. :) a fordulattal volt baj

      Törlés
  24. Megvettem életem első új benzines fűnyíróját mert untam a vacakolást az elektromossal. Mielőtt megvettem volna megtudakoltam az eladótól, hogy gyárilag tesznek -e bele olajat. A válasz az volt, hogy igen, sőt ezek az új modellek el sem indulnak nélküle. Mondom jól van biztos így van, hisz nem veszek minden nap új gépet. Kibontottam, lecsavartam a olaj sapkát, láttam , hogy nem száraz, tehát fasza. Kb 45-60 perc alatt levágtam vele a füvet egy gyors teszt erejéig. Nem is volt semmi baja, nem fulladt stb. Azért vettem hozzá egy flakon olajat és ma megnézem jobban, hogy mégiscsak mennyi van benne. Öntöm, semmi... Öntöm semmi. Gyárilag 4dl megy bele és bele is ment annyi mire bőven elérte a nívó szintet. Szóval csak olajos volt... Használni biztos nem használt neki, bejáratósan főleg. Könnyen indul és nem füstöl, nem fullad. Szerintetek hosszú távon ért valami hátrány a gép élettartamával kapcsolatban?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Tedd össze a két kezed és mormolj el egy imát az isteneidnek! :)
      Messziről kezdem: Pistike kijárva a nyolcadik osztályt nem tudja, mihez is kezdjen magával. Igazándiból nem érdekli semmi, nem is akar magával kezdeni semmit, így beiratkozik a kereskedelmi szakközépbe- vagy szakmunkásba. Ott sok felesleges információval megtöltik a fejét, és talán megtanítják köszönni és a pénztárgépet használni, de arra biztosan nem, hogy amit majd árul, ahhoz értsen is. A lényeg, hogy igen igen ritka dolog, mikor egy eladó ért a termékhez, amit árul. Ezt gondolom belátod. Félreértés ne essék, nem bántani kívánom az eladókat, de ez a jelen világunkban így van. Ha én akarnék modjuk fűnyírót árulni, el kéne végeznem egy iskolát hozzá, ahol megtanítanának köszönni...
      Szóval, az eladó nem releváns iformációforrás a legtöbb esetben. Ezt most megtanultad, és ez jó!
      A következő, amit megtanulhatsz, hogy ha van nívó, akkor az az irányadó az olajat illetően- ja, és kérdezni még akkor érdemes, mielőtt megcsinálod amit megcsinálsz :) Elvileg olaj nélkül árulják a motorokat, és ennek két igen logikus oka van:
      1. Szállítás során veszélyes, ha olaj van a gépben. Gondolj csak bele, viszi a kamion a kétezer fűnyírót, ami fel van töltve olajjal, és belefordul az árokba, az olaj meg kifolyik...Sőt, ha ez egy amerikai filmben tröténik, akkor fel is robban :) Ja, és plusz súlyt is jelentene az olaj, ami drágítja a szállítást, azt meg a kapitalisták nem szeretik...
      2. Szállítás során a gép megdőlhet, ennek hatására olyan helyekre is kerülhet olaj, ami nem kívánatos- szelepekhez például. ÉS mikor hazaviszed, nem tudod beindítani vagy okádja majd a füstöt.
      Szóval, az esetek 99% -ában szerintem olaj nélkül kapod meg az új motoros gépedet, bármi legyen is az! Ezt is megtanultad, és ma már okosabb vagy, mint tegnap vagy azelőtt, nemde? :)
      Nade, hogy a kérdésedre válaszolajk- mert gondolom a legtöbben csak kioktatnak, hogy milyen butuska voltál, ők meg mennyire okosak: Igen.
      Veszítettél a gép élettartamából. Azt, hogy mennyit, nem tudom megmondani, mert ezt csak a gép megvizsgálásával lehetne tudni. Gondolj abba bele, hogy a motorban forgó morgó alaktrészek vannak, amik üzem alatt olajban fürdenek, ami egyfelől keni őket, másfelől meg hűti. A te motorodnál abban az időintervallumban ez kimaradt, így a kopás és a melegedés erősebben jelentkezett, tehát akár három/ négy / tízszeres terhelést jelentett a motor alkatrészeinek a 'bejáratás'. Számomra egyébként meglepő, hogy nem adta meg magát, a tapasztalat ugyanis az, hogy olaj nélkül megszorul a dugattyú és eltörik a hajtókar negyed/ fél óra alatt. Én azt javasolnám, hogy most, feltött olajjal használd a géped egy fél órát óvatosan, majd cseréld le az olajat. Így legalább ha van kopásból eredő fémpor, azt eltávolítod a gépből.
      Bízom benne, hogy nem sértett a és kielégítő volt a válasz!

      Kívánok sok üzemórát a gépnek és jó egészséget a használójának! :)

      Kovács Ádám K.

      Törlés
    2. Köszönöm a gyors választ. Igen, mostmár okosabb vagyok. A pláne az, hogy kicsavartam, megnéztem és nem volt száraz, de természetesen nem kellően vizsgáltam meg. Azon is gondolkodtam, hogy visszaküldöm neki, elvégre 14 nap elállás van, de az is macera és ha kár nem esett a gépben akkor hagyom a fenébe. Semmi anomáliát nem tapasztalok. A hétvégén még megpróbálom járatni egy kicsit ha időjárás is engedi.

      Törlés
    3. Üdv!
      Nincs mit. Jó a nézőpont, okosabb és tapasztaltabb lett. Az ember sajnos kényszerből és / vagy a saját hülyeségéből tanul, de nincs ezzel semmi gond. Én is tettem már tönkre gépet figyelmetlenségből, ez van.
      Próbálgassa, csinálja meg az olajcserét amit javasoltam, és ha semmi problémát nem tapasztaltal (pl kopogás üzem közben vagy extrém mennyiségű lebegő fémpor a leeresztett olajban), akkor megúszta és pont. Ha valami nem lesz kerek, akkor meg inkább még most küldje vissza vállalva a macerát, mint később a nagyobbat!

      Törlés
    4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  25. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  26. üdv!
    MTD 40 Po fűnyírom van.
    az alábbi kérdéseim lennének:

    -amikor olajat töltünk bele akkor a max állás az a nivópálcán recés"(mintás-érdes) részének felső végén? (H felöl)

    -fűnyírásnál káros e folyamatosan beinditani-leállitani?(a fügyüjtő üritése végett?) mert hát benzinmotorok nem szeretik ha folyamatosan leállitjuk őket,stb..
    mondjuk én úgy is ki tudom cserélni hogy közbe fogom a kart egyik kézzel, de azért ezt másnak nem ajánlom..
    Egyébként ha gyüjtő nélkül egy füst alatt vágom le otthon a füvet(kb 40-60 perc) és közben nem állitom le az árt a gépnek?

    továbbá:légszürő: mivel hogy lehet tisztitani a szivacsot?(ez az ovál szürke throx motorokhoz való)

    benzin: 100as omw-t tankolok bele. kell a benzin mellá egyéb vagy nem?
    kedves válaszod előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Az olaj maximális szintje a nívópálca recés részének teteje, jól gondolod.

      Természetesen nem ideális, hogy pár percenként leállítjuk a motort. Kárt nem okoz- legalábbis nem többet, mintha üresben járatod a gépet amíg kiüríted a gyüjtőt-, legfeljebb a berántó megy hamarabb tönkre. Két dolgot mondok:
      1. Ez egy biztonsági funkció, ami a felhasználót védi, így nem azt tartja a gyártó szem előtt, hogy a gépnek legyen jó, ez szerintem belátható.
      2. Ha gyakrabban nyírod a füvet, akkor kisebb lesz a levágandó rész, így lassabban telik meg a fűgyűjtő.

      A motor gépkönyve tudna adni támpontot, hogy mennyi ideig lehet együtemben használni a gépet. Én azt mondom, hogy minden teli tank benzin után adj neki legalább negyed óra szünetet, és nem lesz gond.

      A légszűrő szivacsot vagy porszívózd vagy langyos mosogatószeres vízben mosd ki és szárítsd- ha lehet ne csavargasd, ne facsard, max nyomkodd papírtörlővel vagy ronggyal. Ha mosod, utána egy- két csepp motorolajat vagy spéci légszűrőkhöz való olajat adj neki és óvatosan nyomkodd bele. Véletlenül se legyen olajos, inkább csak egy olajos érzete legyen egy száraz szivacshoz viszonyítva.

      A benzinhez nem kell semmit tenni pluszban- mindenhogy szörnyű...Maximum ha télire benne akarod hagyni, akkor tölts hozzá stabilizálót és járasd át eltevés előtt- hogy a karbiban is a kezelt benzin legyen, ne csak a tankban.

      Remélem kielégítő!
      Hasznos munkát a géppel, sok örömet az életben!

      Kovács Ádám K.

      Törlés
  27. Közben rendeltem egy másik ugyanolyan fűnyírót és az olaj feltöltése előtt megnéztem, hogy volt-e benne és kiderült, hogy gyárilag is volt benne valamennyi. 😂 Szóval ezért nem ment tönkre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez őszintén meglep, de: hála az égnek! Szóval akkor egy nyírásnyi olaj épp van benne, és csak másodjára sülne be, ha nem ellenőrzöd. Ezt jó tudni!

      Törlés
  28. Igen valószínű, de azért senki ne próbálja ki. 😅

    VálaszTörlés
  29. Van olajszűrő ezekben a törpe motorokban? Konkrétan Hecht 5406 az alany, de általánosságban is érdekel a kérdés.

    VálaszTörlés
  30. Tisztelt Uram!
    Fűnyírótraktort szetretné venni, a 3500 m2-es kert nyírásához! ( 15 - 18 LE, a nagy lejtés miatt ) 1i.3.1 kw-os MTD Optimára gondoltam. Van különbség az MTD V-t és Thorx motor között? Előre is megköszönöm szíves válaszát! Berci.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Berci!

      Még nem volt a kezem ügyében ilyen motor, sőt fűnyíró traktorral sincs tapasztalatom, így érdemben sajnos nem tudok nyilatkozni. Amit tudok: A "V" az V twin, kéthengeres motor- a hengerek V alakban vannak. A Thorx az egyhengeres. Ebből kiindulva teljesítményben és felépítésben is bőven van különbség.
      Azért nem semmi, hogy majdnem használt autó árban adják ezeket a fűnyírókat... Valamivel nagyobb a területem az Önénél, én inkább művelek belőle 2000 m2-t, hogy ne kelljen fűnyírótraktor :)

      Legjobbakat, kellemes hétvégét!
      Ádám

      Törlés
  31. Tisztelt mindenki. Olyan problémám lenne melyre szeritem a nálam tapasztaltabb szerelők biztosan tudják a megoldást. Sajnos az kipufogó felőli oldalára fordítottam a 14 éves brix fűnyíróm és így az össze olaj át folyt. Azóta nem indul és a be rántás is nagyon nehézkes. Olvastam sok fórumot de a gyertya nélküli rángatáson kívül egyéb megoldást nem találtam. Esetleg valaki tudna nekem segíteni? Előre is nagyon köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Ez nem fórum, itt csak én osztom az eszet- sajnos vagy hál' istennek :)
      Mi a gond a gyertya nélküli rángatással? Általában beválik, persze ettől még marad olaj nemkívánatos helyeken, és persze bődületesen fog füstölni pár percig, mikor sikerül beindítani.
      Ha precíz akarsz lenni, akkor vedd le a kipufogót, öblítsd ki benzinnel majd tedd ki az őszi napra, hogy kiszáradjon. Száradás alatt kapd le a hengerfejet (jó ha van tartalék hengerfej tömítésed, mert nem tuti, hogy egyben lejön egy ilyen korú gépnél) és úgy rángasd meg párszor a berántót, utána szépen takarítsd ki az olajat és a kormot. Esetleg a szuszogót is leveheted- de nem fontos.
      Ezek után tedd össze a gépet és indítsd. Nem biztos, hogy elsőre indul. Ha három- négy rántásra semmi, akkor spriccelj neki benzint vagy hidegindítót. Beindulás után várd meg, míg elmúlik a füstölés- valószínű nem lesz nagy füst- utána állítsd le, cserélj olajat/ ellenőrizd az olajszintet (mert ugye legalább annyival kevesebb van a gépben, mint amennyi kifolyt, viszont ha sok folyt ki, akkor beindítás előtt kell ellenőrizni a szintet!!!). Jó mulatást!

      Kovács Ádám K.

      Törlés
  32. Kedves Uram! Kérdezném,Hol kell a budget bbm 46 bs fünyíró gyújtását beállítani ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdvözlet!

      Nos, ezeknél elvileg nem kell. Azt nem írta, miért akar állítani rajta...
      Ebben a bejegyzésben mutattam egy módszert, amit én használok:

      https://skmod.blogspot.com/2014/07/nyar-funyiras-briggs.html

      Remélem megoldódik a probléma!

      Törlés
  33. Szia! Azt szeretném kérdezni hogy Mtd 40po benzines fűnyiroba milyen motorolaj kell?nem találom a leirasat.Koszi elore is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      SAE 30 vagy 10W30 való bele, elvileg kb 0,6 liter.
      Szívesn máskor is :)

      Törlés
    2. nagyon szépen köszönöm a segítséged!

      Törlés
  34. viszont ha 15-35 fok között használom a gépet99%ban(nyáron mindig a legnagyobb melegben nyírom a füvet XD) akkor lehet a sae35 jobb lenne?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó felvetés! Jobb lenne, persze. Majd egy linket szúrj ide, hogy hol lehet kapni :)
      Egyébként ha csak a fenti táblázatra hagyatkozunk, akkor a 10W40 is jobb lenne, DE: Valami ezoterikus oka van annak, hogy a kisgépmotorok gyártói a harmincas nyári viszkozitást preferálják a mi éghajlatunkon. Azt, hogy ez csak parasztvakítás vagy ténylegesen jobb-e a motornak szerintem érdemben soha senki nem vizsgálta- olyasmire gondolok, hogy vennénk pár új motort harmadába mondjuk 30 as olaj menne, harmadába negyvenes, a maradék meg lenne a kontrollcsoport amibe olaj helyett vizet töltenénk (nézz utána a viszkozitásnak!)... aztán járatnánk megadott üzemóráig, szétszednénk és megvizsgálnánk a kopásokat. Ilyen teszt szerintem nem volt és nem is lesz.
      Az MTD OHV motorok használatija egyértelműen egyfokozatú 30as vagy többfokozatú 30as nyári 'oldalú' olajat javasol.

      Törlés